Seneste indlæg

kostplan kost plan

Kost plan, til dig som vil tabe sig, hurtigt

Tab dig, er lettere sagt end gjort. Jeg har ikke selv problemer med overvægt, men jeg har været i fitness branchen i mange år. I de år har jeg set og oplevet folk med overvægt og deres kamp med, at tabe sig. Hvis man gerne vil tabe sig skal man have tålmodighed, vægttab kommer ikke … Læs mere

beregn bmi

Beregn dit BMI

BMI står for body mass index. At gå op i sin bmi er forkert, da bmi kun skal være vejledende. Metoden er godkendt af WHO (World Health Organisation). BMI-tabellen går ikke ud Fra den enkeltes krops bygning, men som hovederegel den mest dækkende for de fleste. Bmi-tallet fortæller dig ikke noget som som du ikke … Læs mere

Træningsprogram med håndvægte

Træningsprogram håndvægte

Et træningsprogram med håndvægte. Når man skal  til at planlægge sit helt  eget træningsprogram med håndvægte, er det vigtigt, at man er meget omhyggelig. Der er mange ting som man skal have med i sine overvejelser, så søg profesionel hjælp hvis du er i tvivl om nogle ting ang. træningsprogram, evt en fitness instruktør. Nå.. men … Læs mere

Skulder træning skuldertræning

Skulder træning

Er skulder træning en god idé? Jeg ved ikke om man kan sige det er en god eller dårlig ide, det er op til en selv hvad man synes, men skulder er en meget lille muskel, og det er en muskel som gør ondt og træne. Ved at træne skulder  får man en bredere overkrop, … Læs mere

rygtræning ryg træning

Rygtræning øvelser

Der findes rigtig mange maskiner i dag, når vi snakker rygtræning, både for ens læn og for ens vinger. Ryg er en af de størreste muskler vi har i kroppen, og derfor er det også svært at træne ryg uden at bruge andre muskler. Når man træner sin ryg, er den selvfølgelig den primær muskel … Læs mere

Styrketræning Restitution

Styrketræning Restitution

Restitution kan også kaldes hvile. Når du styrketræner, tærer du på dine energi depoter, og nedbryder dine muskelfibre. Restitution er vigtigt for kroppen, hvis kroppen ikke får lov til at restituere efter træning, kan man opleve styrkenedgang, tab af massefylde og selv ens immunforsvar bliver svagere. Hvis man derimod restituere for meget, oplever man også … Læs mere