kostplan kost plan

Kost plan, til dig som vil tabe sig, hurtigt

Tab dig, er lettere sagt end gjort.Jeg har ikke selv problemer med overvægt, men jeg har været i fitness branchen i mange år. I de år har jeg set og oplevet folk med overvægt og deres kamp med, at tabe sig. Hvis man gerne vil tabe sig skal man have tålmodighed, vægttab kommer ikke på en uge. Jeg har nogle god råd, som jeg håber i vil tage til jer. Det kræver, at man er motiveret og gør en indsats.
  • Det første sted vi skal starte er ved morgenmaden. Mange spiser ikke morgenmad, det skidt for din forbrænding og din start på dagen. Grunden til at morgenmad er det vigtigste måltid på dagen er, at forbrændingen starter, når du står op. En positiv forbrænding kræver også ernæring. Hvis du kvitter din morgenmad, formindskes din forbrænding, afhængig af hvor lang tid der går før du får noget i maven. Eks: Du står op klokken 08.00, du vælger ikke at spise morgenmad, men derimod vælger du at spise frokost kl.11 eller 12. I den her situation er din forbrænding 3-4 timer bagud. Så derfor opnår din krop ikke den maksimale forbrænding på en hel dag. Den perfekte forbrænding får man hvis man spiser 5-6 måltider i løbet af dagen uden at spise sig mæt. Mavesækken bliver ikke overfyldt og kroppen har hele tiden noget at arbejde med – forbrænde.
 
  • Tag det med ro, man skal jo starte et eller andet sted, og du skal først gøre det når du er klar til det. Ellers bliver det en meget sur proces. Går du i fitness?  Hvis du gør, og er en mand, vil du nok fortrække at træne med vægte, men hvis du derimod er en kvinde, vil du fortrække at træne dine lår og baller. Det er faktisk også en god måde at tabe sig på, vel og mærket at du tager mange gentagelser ved hver muskelgruppe. Eks: Hvis du træner biceps eller hvilken som helst anden muskel, så skal du kører efter 12 gentagelser og opefter og det gør man 3 gange med en pause mellem hver sæt. Når du træner, skal du altid tage mange gentagelser, for at få din puls op at kører, og derved opnår du også fedt forbrændning. Dette kan dog være en meget langsom proces hvis du ikke løber, eller cykler som en variation. Når du løber skal det ikke nødvendigvis være i et højt tempo, det eneste du skal fokusere på er at du løber i langtid, og så er farten lidt lige meget, det skal bare mindst være luntetempo.
 
  • Motion er en ting, kost er den anden ting. Nogen vælger og ændre deres spise vaner, så de ikke spiser så meget som de plejer. Det er også en god ting, men selvfølgelig skal man ikke gå sulten i seng. Så derfor synes jeg at man skal ændre det man spiser. Det ville være en god ide at spise 3 stykker frugt dagligt, jeg ved godt at hvis man skal gøre lige efter bogen er det 6 stykker frugt, men jeg kender mig selv, og det kan godt være svært og klemme så meget frugt ned. Tænk på hvad du spiser og drikker. Undgå alkohol i den tid du vil prøve og tabe dig. Drik evt. vand eller mælk og ligne til måltiderne. Selvfølgelig også noget til den sødetand, dog ikke for meget. Hvis du er en rigtig slikmund, så prøv og erstat slikket med nødder og frugt. En times motion dagligt, vil være svært for nogen, så derfor råder jeg til at man dyrker motion 3 gange om ugen, af en varighed på 1 times tid. Hvis man har overskud til mere, fyre man den selvfølgelig bare af, der er ingen grænser.

Leave a Comment