Træningsprogram med håndvægte

Træningsprogram håndvægte

Et træningsprogram med håndvægte.

Når man skal  til at planlægge sit helt  eget træningsprogram med håndvægte, er det vigtigt, at man er meget omhyggelig. Der er mange ting som man skal have med i sine overvejelser, så søg profesionel hjælp hvis du er i tvivl om nogle ting ang. træningsprogram, evt en fitness instruktør. Nå.. men træningsprogram med håndvægte er et vidt begreb, idet det omfatter flere muskelgrupper. Med håndvægte kan du stortset træne alle muskler du har i kroppen, dog må man gå til nogle af maskinerne, for at opnå variation. Hvis ens træning skal opbygges med kun håndvægte, skal du som i de andre indlæg vi har oprettet, træne de størreste muskelgrupper først. Er dette umuligt, så må man gå til andre metoder. Der er forskel på hvordan man skal træne sin krop, er det styrketræning eller ren og skær fitness, aerobic eller cardio. Der er mange ting som man skal have styr på, før man laver sit træningsprogram med håndvægte. Spring ud i det og prøv dig frem, det er den eneste måde du finder ud af hvad der er bedst for dig. Hvis man vælger og springe ud i det, så husk en god og stabil opvarming, og der må ikke trænes med for tunge kilo idet man skal undgå overbelastning. Hvorfor skal man træne med håndvægte i stedet for maskiner? Ja det skal du fordi det er nærmest en win win situation. F.eks. hvis vi træner bryst med håndvægte, så ved at bruge “håndvægte” til brysttræning, opnår man både træning af bryst og triceps, hvorimod hvis du træner bryst i en “maskine” træner du kun bryst.

Leave a Comment